Blog ni aku tulis bukan untuk meminta simpati atau menangisi nasib badan atau menyesali sesuatu. Just untuk isi masa2 lapang aku yang sangat lapang (boring?)...Kalau korang sudi baca, bacalah..Kalau suka, lepaklah kat sini 4Ever..hehe

Rabu, 12 Januari 2011

Panggilan dari teman

Hummm...Pagi tadi aku ada terima panggilan dari seorang teman yang bekerja di syarikat market research. Salah seorang pekerjanya M.i.A (Missing in Action-Berenti keja tanpa notis, rakan2 jangan buat camni taww, tak professional n nyusahkan orang, tak baek taww), teman aku offer gantikan tempat orang tu sebagai part timer. Gaji RM5/sejam..Alhamdulillah..Esok start keja.Keja aku: jadi pembantu editor. Kejanya mengedit questionnaires je. Macam cekgu tanda buku murid.. The salary way too far compare dengan gaji aku sebelum nih yang kaw2, tapi takpe, ada jugak yang sudi ambil aku bekerja..Hummm..Tapi aku tak pasti sejauh mana aku akan dapat bertahan coz..kalau gaji banyak tu je...

Minyak keta: RM300
Installment keta: RM520
Rumah: RM560
Stimix: RM99
Astro: RM49
Bill HP: RM70
Total:RM1598

Gaji: RM5X8 jam= RM40 X 5 hari bekerja= RM200X4 minggu=RM800.00

Pendapatan bersih: RM800-RM1598= -RM798 aiyak!
Simpanan pun semakin berkurangan..

Dari aku duduk ngadap Tv & Nbox, baek aku g keja nih, walaubagaimanapun, usaha mencari kerja steady akan ku teruskan..

7 ulasan:

  1. oklah tu juga...darpada duduk2 tk de keja lebih baik terima je keja yang ada..sambil2 tu cari yg lain..

    BalasPadam
  2. hermm sekarang nie nak dpt keje memang susah.. takbleg choosy sgt..

    BalasPadam
  3. pelan2 la.... dari tadak langsung baik ada sikit kan??? =)

    BalasPadam
  4. Salam ...saya mencari pengedar bagi alat keselamatan...boleh buat bisnes sampingan tambah pendapatan ...layari http://selfdefender1.blogspot.com/

    atau hubungi saya En Zul 017-6879202 atau email star_trek1001@yahoo.com

    BalasPadam
  5. huhuhu.. sedih gak takde kerja kan. sy pernah gak merasa dulu.. setahun jugak menganggur. Tapi mujur masa tu x banyak benda nak kena bayar tiap2 bulan. Jangan bimbang.. teruskan berusaha dan doa k!

    BalasPadam
  6. takpe, insyallah nanti ada keje tetap.
    jangan berhenti berharap okay :)
    good luck :)

    BalasPadam

Sebelum pergi, ronda ini dulu k!